Børnearrangementer

Udsolgt: Krybdyrene kommer - besøg af Terrariet Reptile Zoo

billede af slange og logo fra Terrariet Reptile Zoo
Terrariet kommer på besøg for at gøre jer lidt klogere på en fascinerende og lidt overset dyregruppe – krybdyrene / begrænset plads der kræves billet til både børn og voksne
Billet inkl. gebyr: Gratis
Bibliotek
Ikast Bibliotek

Grønnegade 25
7430 Ikast
Danmark

Formidleren medbringer særligt udvalgte beboere fra Terrariet, som repræsenterer og illustrerer de specielle tilpasninger, der har gjort disse dyr så forskellige og succesfulde.

Hør dyrenes fascinerende biologi og naturhistorie.
Få svar på spørgsmål som: Kan en skildpadde gå ud af sit skjold? Hvilke sanser har en slange? Er krokodiller levende dinosaurer? Har øgler koldt blod?  Deltagerne får  svarene på disse spørgsmål og mange flere, når de kommer ind i Terrariets forunderlige verden af vilde farver, former og mønstre.

Terrariet Reptile Zoo
En specialzoo med en af Skandinaviens største samlinger af krybdyr og padder. Oplev de største, farligste, flotteste, hurtigste, giftigste arter indenfor reptiler og amfibier.

Mission
Ved at kombinere ekspertviden inden for udstilling, formidling, avlsprojekter og gode oplevelser, fokuserer Terrariet på at redde sjældne krybdyr- og paddearter samt deres habitater og inspirere besøgende til at gøre en forskel for naturen.

Vision
Terrariet skal være landets førende informationscenter omkring krybdyr og padder og give både et nationalt og globalt aftryk. Dyreanlæg, dyrehold, forskning, formidling og besøgenes oplevelse skal være af høj standard og bidrage til bevarelsen af dyrearter i deres naturlige habitater.