Åbent bibliotek

For at få adgang til biblioteket skal du være registreret som låner på kommunens biblioteker og have en pinkode. Du skal bruge dit sundhedskort for at logge dig ind. Du kan se bibliotekernes åbningstid her.

Hvordan kommer jeg ind?

I den selvbetjente åbningstid kan du lukke dig selv ind på biblioteket via den adgangskontrol, der sidder ved indgangen til biblioteket. Her skal du indsætte / scanne dit sundhedskort / eller indtaste dit CPR-nummer og indtaste din 4-cifrede pinkode. Herefter låses døren op og du kan gå ind.

Hvilke muligheder har jeg på det åbne bibliotek?

Du kan benytte alle bibliotekets faciliteter, f.eks. aflevere og låne materialer, afhente bestilte materialer, læse aviser og tidsskrifter, benytte pc og internet. Biblioteket har trådløst netværk, så du også kan benytte din egen bærbare pc.

Lån og aflevering

Når du afleverer og låner dine materialer ved selvbetjeningsautomaten, er det vigtigt, at du følger instrukserne på skærmen og tjekker at alle dine materialer bliver rigtigt afleveret og udlånt. Ved siden af automaterne er der indkast og/eller hylder til de materialer, du afleverer. Automaten fortæller dig hvor du skal anbringe det enkelte materiale.

Afhentning af reserveret materiale

Hvis du har fået besked om, at der står en reservering klar til dig, har du samtidig fået oplyst materialets afhentningsnummer. Alle materialer, der står klar til afhentning, står i nummerorden på reserveringshylden. Når du har fundet dit materiale, skal du huske at udlåne det på selvbetjeningsautomaten.

Adgangskontrol og videoovervågning

Når du går ind på det åbne bibliotek bliver dit cpr-nummer registreret og der er videoovervågning i lokalerne. Cpr-nummer og billeder fra videoovervågningen vil blive gemt og behandlet efter gældende lov. Oplysningerne vil kun blive brugt i forbindelse med lovovertrædelser eller uhensigtsmæssig opførsel.

Biblioteket er dit og mit

Biblioteket er fælles ejendom. Pas derfor godt på dit lokale bibliotek, så flest mulige borgere kan få glæde af de faciliteter, som kommunen stiller til rådighed.
Det er ikke tilladt at ryge, spise eller drikke alkohol i lokalerne. Vinduer må ikke åbnes. Dyr må ikke medbringes.