Søgning, reservering mm.

Sådan søger og reserverer du

Skriv din søgning i det store søgefelt øverst på siden. Der indsættes automatisk et "og" mellem de ord du skriver. F.eks. vil en søgning på ”øbro tornbjerg” finde samtlige poster, hvor begge navne optræder.
Hvis din søgning giver et stort søgeresultat, kan du afgrænse din søgning i Dropdown-menuen i venstre side af søgefeltet, så du søger specifikt på f.eks. materialetype eller forfatter.
Hvis du ikke får et tilfredsstillende resultat, kan du prøve at søge på færre ord ad gangen eller bruge et synonym.

Hvis du klikker på titlen i søgeresultatet, kan du se hvilke materialetyper/udgaver, vi har titlen i. For at se på hvilken filial, materialet er hjemme, skal du klikke videre ind, til du ser materialets opstilling.

Du kan tilføje titlen til din huskeliste hvis du er logget på hjemmesiden med dit lånernummer (typisk CPR-nr.) og din pinkode: klik på Tilføj til liste.
Reservér materialet ved at klikke på Reservér. Igen skal du være logget på med dine brugeroplysninger.

Sådan fornyr du dine lån

Log ind med dit lånernummer (typisk CPR-nr.) og din 4-cifrede pinkode. Vælg Min konto i øverste højre hjørne. I Dropdown-menuen til venstre vælger du Lån.
Du kan først forny dine lån 10 dage før sidste afleveringsdato. Sæt flueben ud for de materialer, som du ønsker at forny. Derefter klikker du på Forny valgte øverst på siden.

Vær opmærksom på at materialer lånt fra andre biblioteker i første omgang er fornyet med forbehold. Hvis fornyelsen ikke er muligt, modtager du en mail med en ny afleveringsdato.

Bortrejst - udsæt dine reserveringer

Pausefunktion

Skal du på ferie, kan du stadig holde din plads i reserveringskøen.

Hvis du ikke har mulighed for at komme og hente dine reserveringer i en periode, kan du angive en pauseperiode. Det betyder, at dine reserveringer bliver sat på pause.

Fordelen for dig er, at du undgår at komme bag i køen, hvis du ikke kan nå at hente dine reserveringer. I stedet bliver du sprunget over i køen, indtil din pauseperiode udløber.

Reserveringspausen gælder kun de reserveringer, vi ikke allerede har gjort klar til dig, og kun fysiske materialer.

OBS: Denne service gælder for alle reserveringer på bibliotekets egne materialer, men ikke for de materialer, der skaffes hjem fra andre biblioteker.

Sådan sætter du dine reserveringer på pause:

1. Log ind på hjemmesiden
  2. Tryk på brugerikonet så brugermenuen åbner
  3. Tryk på Reserveringer
  4. Under Sæt dine reserveringer på pause kan du vælge en fraværsperiode. Vær opmærksom på at begge dage er omfanget af perioden
  5. Tryk Gem for at gemme dine valg.